قالیباف در جمع نمایندگان اقشار مختلف مردم خراسان رضوی: برای تحقق شعار حماسه سیاسی باید بر بستر معنوی
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

قالیباف در جمع نمایندگان اقشار مختلف مردم خراسان رضوی: برای تحقق شعار حماسه سیاسی باید بر بستر معنویت و اخلاق حرکت کرد

در : ۰۷ فروردین. ۱۳۹۲ | دسته خبری : سیاسی, ویژه | بدون نظر

محمدباقر قالیباف عصر دیروز سه شنبه ۶ فروردین، در دیدار با جمعی از نمایندگان اقشار مختلف مردم خراسان رضوی در محل جبهه پیشرفت و عدالت استان، صداقت را حلقه مفقوده ی عرصه سیاست عنوان کرد و افزود: “برخی به من می گویند که سیاست و سیاست ورزی بویزه در انتخابات، روش و قاعده دیگری دارد و باید به جای صداقت و راستی به مکر و حیله و نیرنگ متوسل شد و برای پیروزی در عرصه های سیاسی حتما باید نگاه شما به سیاست تغییر پیدا کند”.

به گزارش سایت خبری- تحلیلی مرد عمل، قالیباف تصریح کرد: سخن من به این دوستان و عزیزان این است که اساسا اگر امروز در یک کلاف سر درگم در کشور گرفتار شده ایم و در یک سیکل معیوب افتاده ایم، به دلیل همین نگاه کاسبکارانه و وجود بداخلاقی ها و نگاه این چنینی به مقوله ی سیاست است؛ چرا که جنس سنت های الهی براین مدار قرار گرفته است که بار کج هیچ گاه به مقصد نمی رسد و دروغ ، تهمت، تخریب ، افتراء، مال حرام و هرنوع عمل غیرشرعی، غیراخلاقی و غیرمنطقی در عالم سیاست جز بد نامی و عاقبت به خیر نشدن چیز دیگری به بار نمی آورد.

دکتر قالیباف تصریح کرد: مردم ما دو بار برای توسعه اقتصادی، دوبار برای توسعه سیاسی و دوبار نیز برای نیل به عدالت و شعارهای انقلابی و مکتبی به پای صندوق های رای رفتند، اما آیا تنها دادن صرف شعار، دردی از مشکلات مردم را در این زمینه ها مرتفع کرد؟

شهردار تهران افزود: مگر می شود در سال ۸۴، شعاری در باب انقلابی بودن وجود می داشت که نداده باشیم، اما مشاهده عملکرد و کارنامه ی این ۲۴ سال که دولتمردان در عرصه ی سیاسی داشتند، چه دستاوردی را برای کشور و مردم درپی داشته است؟ آیا آنهایی که این شعارها را دادند، یک سیلی هم در باب این شعارها خورده اند؟

قالیبیاف، وظیفه امروز نخبگان جامعه، دلدادگان و دوستداران نظام، انقلاب و کشور را تبیین عقلانی مساله انتخابات عنوان کرد و افزود: انتخابات را با موج و موج سواری و احساسات نمی توان اداره کرد و بزرگترین خیانت به کشور را کسانی می کنند که یک موضوع مهم عقلانی و معنوی را صرفا با یک نگاه احساسی و کاسبکارانه به جامعه معرفی می کنند و مردم به جای اینکه با عقلشان یک حماسه و شور توام با شعور، ایجاد کنند آنرا تبدیل به یک احساس لحظه ای و هفتگی می نمایند و در عاقبت نتایج منفی آن را می بینند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در اولین روز سال جدید در جمع مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم در خصوص اینکه رئیس جمهور آینده باید نقاط قوت رئیس جمهور قبلی را داشته باشد اما نقاط ضعف وی را نداشته باشد، افزود: یکی از قوتهای دولت گذشته این بود که شعارهای انقلاب و حتی شعارهای فراموش شده ی انقلاب را مطرح کرد؛ اما ضعف عقلانیت و معنویت برای تحقق شعارهای اساسی انقلاب از نقاط ضعف دولت گذشته بوده است.

قالیباف با بیان اینکه اگر امروز سرباز ولایت هستیم، باید اخلاق و معنویت را تقویت کنیم تصریح کرد: جهت دستیابی به این هدف باید باور به خرد جمعی و رعایت چارچوب قوانین اساسی داشته باشیم.

وی در ادامه با انتقاد از برخی رویه های دولت، مشکل اساسی کشور را مدیریت و چالش اصلی کشور را چالش اقتصادی عنوان کرد و افزود: راه حل چالش اقتصادی، اقتصادی نیست. بلکه راه حل، داشتن تقوی الهی و عقلانیت است، به عنوان مثال موضوع هدفمندی یارانه ها یکی از بهترین اقدامات اقتصادی دولت بود، اما در عرصه عمل و اجراء چون در آن عقلانیت و معنویت وجود نداشت، با شکست مواجه شد.

وی بابیان اینکه مهمترین خسارت به کشور و جامعه در این مدت، خسارت فرهنگی بوده است، افزود: کشور پنانسیل های زیادی دارد که می توان با یک مدیریت قوی و جهادی پس از مدتی و با سرعت جبران خسارتها و ضررها را برطرف کرد، اما اعتماد مردم به مسئولان را به سرعت نمی توان به نقطه اولیه بازگرداند و این خسارت، از تورم ۲۵ درصدی نیز جبرانش سخت تر است؛ چرا که بازسازی معنویت و اخلاق در جامعه بسیار پر زحمت است.

قالیباف با بیان اینکه مدیریت جهادی در عالم سیاست هرگز مکر نمی کند، افزود: مکر، حیله و زد وبند سیاسی در مدیریت جهادی هرگز جایی ندارد.

وی در پایان حماسه سیاسی را حماسه ای از جنس دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: جنس حماسه ی سیاسی از جنس زد و بند و کلک و حیله گری نیست و برای تحقق شعار حماسه سیاسی باید بر بستر معنویت و اخلاق پیش رفت و اگر چنین شود، عدالت و آزادی نیز توامان بوجود می آید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:سرخس, قالیباف,ائتلاف2+1, مشهد, انتخابات,92, :: 21:47 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 119
بازدید دیروز : 128
بازدید هفته : 250
بازدید ماه : 247
بازدید کل : 55875
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1